Z ang. – Google My Business to darmowe narzędzie pozwala na zaprezentowanie własnej firmy i wskazanie dokładnej lokalizacji placówki na mapie. Użytkownicy szukający konkretnych usług blisko siebie mogą zobaczyć wizytówkę, sprawdzić godziny otwarcia lub nawiązać bezpośredni kontakt.
Jak prawidłowo zoptymalizować profil?
Aby zapewnić dobrą widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania, ważne jest pamiętanie o kilku kluczowych kwestiach. Przede wszystkim informacje powinny być poprawne i aktualne. Przetestujmy działanie wizytówki za każdym razem, gdy wprowadzamy w niej zmianę.
Informacje o firmie publikowane w GMF
Wizytówka firmy Google pozwala na zawarcie wielu ważnych informacji na temat przedsiębiorstwa. Można w niej zamieścić m.in.:
– dane adresowe firmy,
– numer telefonu do kontaktu,
– godziny otwarcia,
– opis przedsiębiorstwa,
– zdjęcia siedziby i pracowników,
– adres URL firmowej strony internetowej,
– opinie klientów,
– obsługiwane obszary i dziedziny,
– kategorię główną firmy oraz kilka podkategorii,
– sprzedawane produkty albo oferowane usługi,
– przycisk dla użytkowników z wezwaniem do działania „Poproś o wycenę”.
Na firmowym profilu Google My Business można ponadto publikować wpisy dotyczące m.in. promocji wydarzenia, przedstawienia produktu, zachęcania użytkownika do zapoznania się z ofertą czy też poinformowania go o aktualnościach związanych z firmą. Po opublikowaniu wpisu bądź produktu na profilu GMF można w nim umieścić link prowadzący do strony firmowej. Po kliknięciu w odnośnik internauta będzie mógł przenieść się do strony docelowej, aby lepiej poznać markę.
Wizytówka firmy Google a pozycjonowanie
Wizytówka Google stanowi ważny element pozycjonowania lokalnego. Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki firmy wspiera promocję marki w internecie, pozwala zdobyć nowych klientów oraz budować jej wizerunek. Wykorzystanie różnych funkcji i narzędzi w GMF umożliwia odbiorcom np. wyznaczyć najkrótszą trasę do siedziby firmy, umówić się na wizytę albo poczytać opinie innych użytkowników na temat przedsiębiorstwa.
Reklama w Google Moja Firma to polecane rozwiązanie dla wszystkich firm, bez względu na wielkość czy rozpoznawalność. Dzięki niej użytkownicy mogą w łatwy sposób znaleźć lokal, sklep bądź firmę świadczącą konkretne usługi, znajdujące się niedaleko miejsca, w którym się aktualnie znajdują.
Liczne korzyści sprawiają, że warto profesjonalnie zoptymalizować i pozycjonować wizytówkę GMF. Pierwszym krokiem jest dokładne uzupełnienie najważniejszych, wskazanych wcześniej informacji dotyczących firmy w Google My Business oraz dodanie zdjęć prezentujących wnętrze siedziby, pracowników czy też obrazujących przebieg pracy przedsiębiorstwa. Dobrze również dodać adresy URL prowadzące bezpośrednio do podstrony umożliwiającej rezerwację stolika, złożenie zamówienia itp., w zależności od rodzaju działalności marki.
Warto także zadbać o to, aby w GMB znalazły się opinie i oceny od użytkowników. Dobrze zatem poprosić zadowolonych klientów, aby podzielili się z innymi osobami swoimi doświadczeniami z marką i wystawili krótkie referencje. To ważne, bowiem komentarze są jednym z czynników rankingowych w pozycjonowaniu przedsiębiorstwa w Google Maps.
Zaleca się ponadto, aby te same dane, które zawiera wizytówka Google, znalazły się w firmowej witrynie wraz z Mapą Google z zaznaczoną lokalizacją.
Dlaczego warto mieć wizytówkę GMF?
Wizytówka firmy Google może przynieść wiele korzyści firmie. Starannie zoptymalizowana i profesjonalnie pozycjonowana przyczyni się do wzrostu ruchu na stronie oraz zwiększenia liczby klientów zainteresowanych ofertą. Co ważne – jest całkowicie darmowa. Stanowi niezbędne narzędzie dla firm działających lokalnie.
– Regularne dodawanie wpisów i linków do artykułów w Google Moja Firma dodatkowo zachęci potencjalnych klientów do odwiedzenia strony.